Tuesday, February 15, 2011

Iiamo go self-warming feeding bottle dari Denmark ciptaan Karim Rashid

Designer Karim Rashid telah mencipta bayi botol susu yang memanaskan suhu badan tanpa menggunakan kuasa elektrik. Hebat?





Disebut Iiamo Go, produk memanaskan susu menggunakan kapsul disposable yang mengandungi air dan garam. Haba dihasilkan apabila garam terhidrasi (salt becomes re-hydrated)



Pesanan dari penciptanya Rashid:



iiamo go adalah botol self-heating yang berkemampuan untuk memberi susu pada tahap suhu badan pada bayi mereka di mana sahaja pada bila-bila masa tanpa menggunakan kuasa.




iiamo go adalah satu-satunya botol di dunia dengan kombinasi unik dari kartrij pemanas portabel, non-elektrik, pakai buang organik katrij pemanas (iiamo warm) dan teknologi pemanas dipatenkan yang terintegrasi ke dalam botol itu sendiri.



Proses ini sangat ringkas.

Tuang EBM (susu perahan ibu) atau susu formula ke dalam botol, masukkan kartrij di bahagian bawah botol dan tekan, tunggu beberapa minit dan susu tersedia untuk diminum.

Pertubuhan Kesihatan Dunia (WHO) mengesyorkan pemanasan susu dengan suhu tubuh sebelum disajikan untuk bayi dan iiamo go kini memungkin anda melakukan ini di mana-mana keluarga berada - di dalam kereta, di pejabat, ketika mengunjungi sanak-saudara, ketika sedang menikmati kenduri kahwin, di supermarket, di kafe atau di taman.

Juga, berbeza dengan sebahagian besar botol susu, botol iiamo adalah dihasilkan 100 peratus BPA-free material PP (polypropolene)

iiamo warm - kartrij pemanasan adalah sebahagian daripada misteri dan kerahsiaan di belakang kejayaan iiamo go dan terdiri daripada garam (CaCl2) dan air menghasilkan haba dengan menggunakan tenaga re-hidrasi dari garam dehidrasi.

Karim berkata daripada reka bentuk "Memberi susu adalah saat intim antara ibu bapa dan anak. Botolnya direka untuk hubungan keakraban/intim.
Walaupun produk yang sangat fungsional, botol bayi tidak perlu menjadi berfungsi semata-mata. Emosional dan estetika harus dipertimbangkan juga.

Anak-anak menyukai permukaan reflektifn bahan mengkilat berwarna-warni - saya juga - mungkin saya masih ada sifat itu dalam diri saya.

Jadi sudah sampai waktunya untuk membuat botol bayi yang terdiri dari objek yang menarik yang mempunyai animasi berwarna-warni sehingga bayi akan benar-benar akan senang dan seronok ketika diberi susu. "

Kini boleh didapati di Malaysia. Sila hubungi Farini Awang - Facebook
iiamo go ---> RM 170 / bottle
catrige --> RM 8.00 / 1 pack

PROMOTION!!!
iiamo go ---> RM 140 / bottle
catrige --> RM 4.50 / 1 pack
---> rm24 / 6 pack


6 comments:

  1. mak aiii...
    mahal gak ye?
    takpelah..kita direct BF je. save duit.hahaha

    ReplyDelete
  2. interested sgt dr dulu tp mahal...klu offer this price ok la..

    ReplyDelete
  3. Go to * iiamo malaysia on Facebook!

    ReplyDelete