Thursday, July 21, 2011

Hotlink - Tiada Lagi BIS


Seperti yang anda sedia maklum (dan kalau belum maklum meh sini baca posting I ok!) BIS bonus plan akan DISCONTINUED selepas 30 Julai. 

So what does this mean?



Memang tertunggu² apa plan selanjutnya tapi nampaknya walaupun sambutan yang hangat pada BIS ni Maxis masih merasakan depa still  need to make money *haih*

Memang la mengharapkan Hotlink datang dengan sesuatu yang lebih baik atau sekurang-kurangnya setara dengan pelan semasa tetapi malangnya tiada.

Before that kena la jelaskan tentang rancangan BIS baru mereka yang terbahagi kepada dua, yang dipanggil BIS Lite dan BIS Social.


BIS Lite - anda boleh menikmati push e-mel, BBM dan lain-lain perkhidmatan mesej segera (IM) seperti Google Talk, MSN Messenger dan Yahoo Messenger. Social networking TIDAK termasuk dalam pelan ini. Ya, saya ulangi, anda tidak boleh menggunakan Facebook, MySpace dan Twitter dalam pelan BIS Lite ini. Bagaimanapun, saya mendapati bahawa anda tidak memerlukan perkhidmatan BIS untuk Twitter (jika BB anda boleh WiFi). Oleh itu, Facebook sahaja yang menjadi masalah utama sekarang.

BIS Sosial - dari nama dah tau dah apa kandungan kan? IM dan rangkaian sosial yang disokong TAPI sob! sob! uhuk! uhuk!  tiada perkhidmatan e-mel :(

Harga langganan adalah RM1 (setiap hari), RM7 (mingguan) atau RM30 (bulanan). Saya tidak tahu jika anda boleh melanggan kedua-duanya pada satu masa kerana ia masih akan lebih murah daripada BIS penuh Hotlink yang ditawarkan sekarang ini.

Tapi yang tak sedapnya - ada yang mengatakan it might take up to 2 to 3 days untuk activate huhuhu - merasalah kan.

Saya rasa kesian dan simpati bagi pelanggan BIS Bonus semasa kerana sama ada anda perlu menukar ke telekomunikasi lain (DiGi atau Celcom) atau melanggan pelan BIS penuh yang iaitu RM98 sebulan, RM28 mingguan atau RM2.50 setiap hari (bukan sepenuhnya BIS)

For me? I really wont feel the pinch since saya ni cuma DO je (dapur officer) hehehe bukannya perlu nak "visit site" atau keluar sekerap yang mungkin. Maybe kena recharge balik la my own Toshiba Windows Phone for my emails - guna WiFi rumah dan bawak beg sandang cam doktor kat PPUM hahaha

SO...how about you guys? Feel the pinch or no?

untuk informasi sepenuhnya, layari Hotlink Prepaid Blacberry


1 comment:

  1. CElcom is better:: RM28/month for Internet,social network,IM..all in one

    ReplyDelete