Monday, April 25, 2011

MamAmor - Anak patung yang melahirkan dan menyusui


Apa pendapat anda yang passionate about motherhood, jika saya katakan ada cara yang lebih menyenangkan dan lebih santai menjejaki anak-anak kita untuk belajar tentang kehamilan, melahirkan normal, dan menyusui?

Cara yang lebih santai seperti bermain anak patung.

Dapat ke anak patung benar-benar membantu anda mengajari anak-anak anda tentang sistem pembiakan wanita dan keajaiban melahirkan dan menyusui?

Adriana Guerra, seorang mompreneur di belakang MamAmor - Anak Patung yang bukan sahaja Melahirkan dan tapi Menyusui, mempunyai misi untuk melakukan just that.


Anak patung buatan tangan buat Adriana menjawab semua persoalan misteri anak-anak kita tentang "bayi di perut Mommy" bukan hanya kerana anak patung MamAmor kelihatan sedang hamil, tetapi juga kerana ia boleh melahirkan.

Sebuah anak patung bayi baru lahir sebenarnya boleh muncul dari saluran peranakan anak patung MamAmor, berserta plasenta dan semua, dan boleh, dengan bantuan anak kecil kita, latch terus ke payudara Mamanya.

Kitaran ini boleh diulang lagi dan lagi, tidak ada bateri yang diperlukan, dan pelajaran yang disampaikan adalah yang paling penting yang anda boleh ajar pada anak anda iaitu tubuh perempuan yang luar biasa dalam kemampuannya untuk menampung zuriat, kelahiran, dan memberi makan kepada seorang manusia, dan proses semulajadi manusia dalam konteks yang santai iaitu bermain

Dalam temuramahnya bersama Source, Andriana memberitahu:

Beritahu kami tentang MamAmor.
MamAmor bermula dua tahun lalu setelah saya selesai latihan saya sebagai doula kelahiran.

Sedangkan dalam latihan, saya melihat perlunya, hands-on alat yang lebih pratikal dan unik untuk menjelaskan kelahiran, menyusui, dan ikatan keibuan kepada pelanggan dan keluarga mereka, jadi saya memutuskan untuk membuat anak patung melahirkan dan menyusui untuk latihan sendiri.

Kepentingan antara keluarga dan rakan-rakan begitu tinggi sehingga saya memutuskan untuk memulakan perniagaan kecil membuat anak patung tersebut.

Sejak dari itu, orang-orang dari latar belakang yang sangat berbeza telah tertarik pada anak patung saya, ibu-ibu, doulas, bidan, mchildbirth educators, psychologists dan (yang terkini) guru sekolah.

Saya telah menjual dan menghantar anak patung ke Kanada dan Amerika Syarikat, Australia, dan Greece juga.



Apa yang inspirasi anda untuk memperniagakan anak patung anda?

Saya melihat anak patung melahirkan lama beberapa tahun yang lalu dan berfikir bahawa saya boleh membawa kembali idea bagus itu pada hari ini dengan membuat versi saya sendiri.


Saya melakukan banyak kajian dan tidak menemukan banyak anak patung yang melahirkan dan anak patung menyusui di pasaran, jadi saya memutuskan untuk mulai membuat dan mempromosikan mereka.

Saya percaya bahawa memperkenalkan anak patung seperti ini kepada anak-anak yang akan mempunyai adik atau kakak akan akan membantu mereka untuk memahami kelahiran menggunakan mainan sesuai usia mereka.



Dan apa lagi, itu akan membantu mereka (atau anak lain yang belajar tentang kelahiran) untuk memahami apa itu melahirkan dan menyusui ke dalam sistem kepercayaan mereka, sebagai natural events in life.



Saya berharap bahawa keluarga dan anak-anak yang menggunakan anak patung ini akan lebih terbuka untuk memiliki, atau sokongan kelahiran dan menyusukan dengan susu ibu di masa depan.

Saya percaya bahawa MamAmor anak patung yang dapat membantu untuk membuat dunia yang lebih baik.



Apa cabaran terbesar yang anda hadapi dengan MamAmor, dan bagaimana anda menghadapinya?

Cabaran terbesar yang saya temui telah menemui keseimbangan antara melakukan sesuatu yang anda merasa memberikan sumbangan kepada dunia kelahiran dan menyusui, dan mencari nafkah.

Mencari harga yang adil untuk anak patung ini adalah sukar.


Mereka adalah 100% buatan, dan, seringkali, orang tidak menyedari betapa banyak masa yang terlibat dalam menyiapkan mereka - kadang-kadang sampai dua belas jam.


Apa lagi yang harus kita ketahui tentang anak patung MamAmor?
Anak patung MamAmor sangat unik kerana mereka dapat customized agar kelihatan seperti anda, anak-anak anda, atau siapa pun yang anda ingin berikan anak patung tersebut.

Mereka semua berbeza dan dibuat dengan kasih sayang dan perhatian kepada detail.



Mereka sangat membantu untuk persiapan menerima adik baru dan alat yang bagus bagi para profesional dalam masyarakat melahirkan dan menyusui. Dan mereka juga sangat lucu, sehingga semua orang harus mempunyai anak patung MamAmor!

Bagi anda yang berminat bolehlah dapatkan anak patung MamAmor di

For more current info visit MamAmor Dolls - Pregnant, Birthing and Breastfeeding Dolls
  • main website - http://mamamordolls.com
  • on Facebook at http://www.facebook.com/pages/MamAmor-Dolls-Pregnant-Birthing-and-Breastfeeding-Dolls/51965979125
  • Each doll is priced at  USD 130 (RM400)  onwards and available on their online shop at http://www.mamamordolls.bigcartel.com/
Dari isu 2010 Mei Source
Semua isi dilindungi hak cipta.

p/s I suka ragaty dolls macam ni - ada sentimental value dan kalau rasa terlalu mahal, siapa yang creative boleh la cuba buat kan?  :))

3 comments:

  1. bersalin normal ke? patung utk c-sec dia tade buat plak yek? hihihi~

    ReplyDelete
  2. i wonder la apa komen ibu2 conventional bila tgk patung nie

    ReplyDelete
  3. NAM_noorlina ahmad mirzaApril 26, 2011 at 3:32 PM

    uhuhu patung 2 kiut :) bb die pon kiut :) kalo la murah ai bli 1 utk my gurl main2 ngn die haha..

    ReplyDelete