Thursday, April 30, 2009

Projek Baik Punya - Itty Bitty Baby Dress Made By Rae



Dulu lepas habis sekolah rendah, I memang bercita-cita nak masuk kelas perdagangan kat Main Convent. Tak main la SRT, apa barang belajar masak-masak dan jahit-menjahit.

Tapi entah macamana, Datuk paksa gak ambik SRT (Sains Rumah Tangga). Sangat la POMPUANGS kan bunyinya.

Tapi sejak takde pendapatan tetap ni kan (kes kes kes) maka banyak memikirkan alternative lain untuk berjimat cermat.

Dulu masa kelas jahit SRT, sumpah tak pernah dengar apa cikgu cakap. Badan aje kat kelas...tapi minda pi tang lain. Lepas tu I can across this really cute summer dress pattern online. Tak payah pun nak kecoh jahit tepi (selalu bab tu yang membuatkan projek menjahit I tergendala).

Maka dengan lemah lembut I mintak budi baik Datin pinjam mesin jahit....



Maka berselerak semula la peti ajaib ku heh heh heh...tapi kali ini bukan untuk buat hantaran. Buat baju anak!



Huh..sure Datuk bangga nye lah!









pada sesiapa yang nak pattern dress ni boleh ke sini :
http://theteachingexperience.com/Other-PDFs/Itty-Bitty-Dress-Enlargement.pdf

more about the Itty Bitty Dress dari sini :
http://www.made-by-rae.com/2008/04/free-itty-bitty-baby-dress-pattern/

3 comments:

  1. Farah,

    Pandainya u jahit baju anak..jeleslah..

    ReplyDelete
  2. Ida : ala...jahit utk anak sendiri bolehlah...kalau herot-penyot pun bukan dia pandai complain LOL

    ReplyDelete
  3. wahhhhhhhhh... syoknye pandai jahit.
    sy nk belajar tp tak belajar2 lagi.. konon nk wat bj kurung utk anakanda raya nanti.. huhu..
    cam tak sempattt je nk belajar.. my cikgu jahit cuti menjahit tahun sbb anak nya nk ambik upsr..

    ReplyDelete

About Me

Farah Rahim is the co founder of the REAL FOOD movement in Malaysia under the local support group called "HOMEMADE - Air Tangan Ibu" as well as an advocate of managing asthma, allergies and eczema naturally via NaturalAAE. She's the official Malaysia's ambasador of Jamie's Food Revolution. When not an activist she's a Stay at Home Mom to 3 girls who loves nothing but good ol' homecooked meals.